Στην κυβέρνηση προφανώς θεωρούν ότι απευθύνονται σε μειωμένης αντίληψης πολίτες και κατ'αυτό τον τρόπο πανηγυρίζουν γιατί οι τουρκόφωνοι Αζέροι του ΤΑΡ έδωσαν ήδη την πρώτη δουλειά στην Ελλάδα: Ποια; Έδωσαν την ευθύνη λειτουργίας και συντήρησης των 550 χιλιομέτρων του ελληνικού τμήματος του αγωγού "Trans Adriatic Pipeline" (TAP) στον αζερικής ιδιοκτησίας (SOCAR) ΔΕΣΦΑ!
Δηλαδή "οι Αζέροι κερνάνε και οι Αζέροι πίνουν" και αυτό το θεωρούν επιτυχία στην κυβέρνηση.
Πόσα έχει να κερδίσει η ελληνική οικονομία από την συμφωνία αυτή; Το πολύ-πολύ τους φόρους από την εργασία που θα κάνει η ΔΕΣΦΑ και μέχρι εκεί. Πρακτικά το όλο έργο λειτουργίας και συντήρησης του αγωγού έρχεται δωρεάν στους Αζέρους και έτσι εξηγείται και το μεγάλο κόλπο με την αγορά του ΔΕΣΦΑ στο 40% της πραγματικής του αξίας
Η συμφωνία που υπέγραψαν σήμερα οι δύο πλευρές, προβλέπει ότι ΔΕΣΦΑ και TAP θα συνεργασθούν στη λειτουργία και συντήρηση του ελληνικού τμήματος του αγωγού, καθώς επίσης στην διασύνδεση των δύο συστημάτων φυσικού αερίου, (δηλαδή του TAP και του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, που λειτουργεί ο πρώτος).
Αλλά αυτό δεν εμποδίζει του Αζέρους να υποτιμούν τη νομημοσύνη μας: Σχολιάζοντας τη συμφωνία με τον ΔΕΣΦΑ, ο κ. Ρίκαρ Σκούφιας, διευθυντής του TAP για την Ελλάδα, τόνισε ότι "Αυτή επιτεύχθηκε μετά από περισσότερους από εννέα μήνες εποικοδομητικής διαπραγμάτευσης με την ελληνική εταιρεία".
Κατ'αρχήν, για ποια ελληνική εταιρεία μιλάει; Αφού το 66% ουσιαστικά ανήκει ήδη στην SOCAR. Οπότε το ένα τμήμα της SOCAR, μιλούσε με το άλλο και αυτό είναι ... επτιχυχία!
Η ουσία είναι ότι οι τουρκόγωνοι Αζέροι ανέλαβαν την διαχείριση του αγωγού που σημειωτέον δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ τέλη διέλευσης (παγκόσμια πρωτοττυία) επί ελληνικού εδάφους.
Το ερώτημα που τίθεται είναι ποιος θα επιτηρεί τα έργα στα ελληνοτουρκικά σύνορα (Κήποι Έβρου) που θα διατρήσουν την αμυντική γραμμή προς την Τουρκια. Μα, φυσικά οι Αζέροι μέσω της ΔΕΣΦΑ. Αυτοί θα λάβουν τα σχέδια της αμυντικής διάταξης και της ναρκοθέτησης (με αντιαρματικές νάρκες, αφού οι κατά προσωπικού έχουν απαγορευθεί).
Αυτό καλείται "επιτυχία" από την κυβέρνηση. Και σίγουρα είναι. Πρώτα για τους Αζέρους που θα τους έρθει δωρεάν η συντήρηση του αγωγού και κατά δεύτερον για την Τουρκία που έβαλε τον δορυφόρο της να κάνει ότι θέλει επί της ορίου γραμμής του Έβρου.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου